Targi to jedno z najlepszych i najtańszych narzędzi marketingowych. To przede wszystkim gwarancja bezpośrednich kontaktów z klientem. Nic nie zastąpi rozmów i znajomości w biznesie, a właśnie na targach zarówno wystawcy, jak i zwiedzający odbywają setki spotkań handlowych.
Targi dają możliwość osiągnięcia wielu celów na raz:
integracji i wymiany opinii z branżą
Dlaczego opłaca się wziąć udział w targach? Oto najważniejsze, choć nie jedyne, powody:
Najskuteczniejszy sprzedawca jest w stanie odwiedzić średnio czterech wyselekcjonowanych klientów dziennie. Taką liczbę kontaktów na targach ma wystawca średnio w ciągu godziny. Jaki byłby koszt 2 tys. wizyt handlowca bezpośrednio w siedzibie klienta? Z pewnością spory. Jaki jest koszt dotarcia do jednego odbiorcy na targach, które mają 28 tys. zwiedzających? Średnio… niecałe 20 groszy.* Dla porównania: jeżeli chcesz wykonać jedną rozmowę telefoniczną (a rozmowa przez telefon nie jest tak skuteczna, jak osobisty kontakt) – kosztuje to Ciebie wraz zakupem bazy danych osobowych ponad 4,5 złotego.
Targi gwarantują bezpośredni kontakt z klientem – najlepszy z możliwych, co kilkakrotnie może zwiększyć sukces sprzedaży dzięki bezpośredniej prezentacji oferty. Zatem za 20 groszy do około 2 złotych** masz zapewniony jednocześnie bezpośredni kontakt i prezentację handlową.
Na targach nie ma przypadkowych odbiorców. Jeżeli wybierzesz właściwe targi, każdy z odwiedzających jest w Twojej grupie docelowej, każdy jest Twoim potencjalnym klientem. Co więcej, ci, którzy odwiedzają targi znajdują się właśnie na etapie podejmowania decyzji o zakupie danej oferty. Czy można wyobrazić sobie lepszego klienta?
Targi pozwalają na bardzo łatwe zmierzenie efektów uczestnictwa. Nie musisz wierzyć w nasze zapewnienia. Bez problemu sam obliczysz efektywność uczestnictwa.
Samo uczestnictwo w targach nie gwarantuje osiągnięcia zamierzonych korzyści. Do targów warto się dobrze przygotować! W jaki sposób? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć na naszej stronie w dziale „O targach” lub w „Vademecum targowym”.
© 2017 Eurolab / Crimelab